Martha Argerich

Γεννημένη στο Μπουένος Άιρες (Αργεντινή), η Martha Argerich ξεκίνησε τα πρώτα της μαθήματα πιάνου σε ηλικία πέντε ετών με τον Vincenzo Scaramuzza. Θεωρούμενη παιδί θαύμα, δεν άργησε να κάνει τακτικές συναυλίες και ρεσιτάλ. Το 1955, μετακόμισε στην Ευρώπη και συνέχισε τις σπουδές της στο Λονδίνο, τη Βιέννη και την Ελβετία με τους Bruno Seidlhofer, Friedrich Gulda, Nikita Magaloff, Dinu Lipatti και Stefan Askenase.

Το 1957 κέρδισε και τους διαγωνισμούς πιάνου Bolzano και Geneva, και το 1965 ακολούθησε τον διεθνή διαγωνισμό Chopin της Βαρσοβίας. Έκτοτε, θεωρείται μια από τις πιο εξέχουσες πιανίστριες στον κόσμο, τόσο σε ικανότητες όσο και σε δημοτικότητα.

Παρά το γεγονός ότι ο χαρακτήρας της την οδήγησε συχνά στα δεξιοτεχνικά αριστουργήματα του δέκατου ένατου και του εικοστού αιώνα, η Martha Argerich διατηρεί ένα εκτεταμένο ρεπερτόριο, που περιλαμβάνει αλλά σε καμία περίπτωση δεν περιορίζεται στα έργα των Μπαχ, Μπαρτόκ, Μπετόβεν και Μεσιάν, καθώς και του Σοπέν. , Schumann, Liszt, Debussy, Ravel, Franck, Prokofiev, Stravinsky, Shostakovich και Tchaikovsky.

Προσκαλείται τακτικά από τις πιο διάσημες ορχήστρες, μαέστρους και μουσικά φεστιβάλ στην Ευρώπη, την Ιαπωνία, την Αμερική και το Ισραήλ (με τους Zubin Mehta και Lahav Shani).

Η μουσική δωματίου παραμένει σημαντικό μέρος της μουσικής της ζωής. Παίζει και ηχογραφεί τακτικά με τους Mischa Maisky, Alexandre Rabinovitch, Gidon Kremer και Daniel Barenboim, για τους οποίους έχει πει:

 Έπαιξε και ηχογράφησε με τον Βραζιλιάνο πιανίστα Nelson Freire για περισσότερα από 50 χρόνια.

Η Martha Argerich έχει ηχογραφήσει για τις EMI, Sony, Philips, Teldec και DGG, με πολλές από τις παραστάσεις της να μεταδίδονται στην τηλεόραση σε όλο τον κόσμο. Έχει  λάβει πολλά βαρύτιμα βραβεία, μεταξύ των οποίων ένα Grammy για την ηχογράφηση των κοντσέρτων Bartok και Prokofiev, “Gramophon – Καλλιτέχνιδα της Χρονιάς” και “Καλύτερο Κοντσέρτο για Πιάνο της Χρονιάς” για την ηχογράφηση των κοντσέρτων Chopin. «Choc» του Monde de la Musique, «Künstler des Jahres Deutscher Schallplatten Kritik», καθώς και άλλα βραβεία Grammy για την ηχογράφηση της Σταχτοπούτας του Προκόφιεφ με τον Μιχαήλ Πλέτνεφ και του δεύτερου και τρίτου κονσέρτου του Μπετόβεν με την ορχήστρα δωματίου Mahler Claudio Abbado (DGG / Best Instrumental Soloist Performance).

Με την πρόθεση να βοηθήσει νέους μουσικούς, η Martha Argerich έγινε Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Φεστιβάλ Beppu στην Ιαπωνία το 1998.

Το 1999 δημιούργησε τον Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου και το Φεστιβάλ Martha Argerich στο Μπουένος Άιρες και, τον Ιούνιο του 2002, το Progetto Martha Argerich στο Λουγκάνο. Το 2018, ξεκίνησε το Φεστιβάλ Martha Argerich στο Αμβούργο.