Ernst Krenek
Ο Ernst Krenek (γεννήθηκε στις 23 Αυγούστου 1900 στη Βιέννη της Αυστρίας και πέθανε στις 23 Δεκεμβρίου 1991 στο Παλμ Σπρινγκς της Καλιφόρνιας) ήταν Αυστρο-αμερικανός συνθέτης, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της σύγχρονης κλασικής μουσικής σύνθεσης.
Οι πρώτες συνθέσεις του Krenek επηρεάστηκαν από τον Γκούσταβ Μάλερ. Στις πρώτες του όπερες, ωστόσο, στράφηκε σε ένα παραφωνικό, εξπρεσιονιστικό ύφος, όπως στο Zwingburg (1924, Dungeon Castle). Απέκτησε διεθνή επιτυχία με την όπερα Jonny Spielt Auf! (1927- Johnny Strikes up the Band!), ένα έργο γραμμένο σε ένα ιδίωμα που ανακάτευε την εξπρεσιονιστική παραφωνία με επιρροές από την τζαζ και προσπαθούσε να αντικατοπτρίσει τη σύγχρονη ζωή της δεκαετίας του 1920. Μετά από μια περίοδο κατά την οποία υποστήριζε τον ρομαντισμό του Franz Schubert, άρχισε τη δεκαετία του 1930 να χρησιμοποιεί τη 12-τονική μέθοδο του Arnold Schoenberg. Το πρώτο του σημαντικό 12-τονικό έργο ήταν η όπερα Karl V Άλλα σημαντικά 12-τονικά έργα του ήταν το Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 2 (1937) και η Συμφωνία αρ. 4 (1947).
Ο Krenek πειραματίστηκε ευρέως με στυλ και τεχνικές σύνθεσης. Στο Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 3 (1946) εγκατέλειψε προσωρινά τη δωδεκατονική μέθοδο για την παραδοσιακή τονικότητα- η Συμφωνία αρ. 5 (1950) είναι ατονική αλλά αποφεύγει τη σειριακή τεχνική. Στο ορατόριό του Spiritus Intelligentiae (1958) χρησιμοποίησε ηλεκτρονικά παραγόμενο ήχο. Στο Pentagram, για κουιντέτο πνευστών (1952- αναθεωρημένο 1958), και στο Fibonaci Mobile (1965), οι μαθηματικές ιδέες επηρεάζουν το μουσικό περιεχόμενο. Άλλες συνθέσεις του Krenek περιλαμβάνουν σονάτες για άρπα και για εκκλησιαστικό όργανο, Δώδεκα σύντομα κομμάτια για πιάνο (1938), μια εισαγωγή στην τεχνική των 12 τόνων, Έντεκα διαφάνειες για ορχήστρα (1954) και όπερες. Έγραψε επίσης αρκετά βιβλία, κυρίως τα Über neue Musik, Studies in Counterpoint και την αυτοβιογραφία Selbstdarstellung.